Ново Гоогле-ово проширење прегледача са отвореним кодом учиниће бољу транспарентност огласа

Гоогле је најавио да ће изаћи с новим претраживачем отвореног кода у покушају да повећа транспарентност онлајн оглашавања. То ћемо остварити тако што ћемо корисницима представити много више информација о огласима који се приказују корисницима. Најава, која се догодила у мају ове године на И / О конференцији за програмере где се каже да је овај нови прегледач, Сандбок приватности, нови корак у заштити приватности корисника.


У приједлогу који је послао интернет гигант, саопштио је Гоогле, “Да би помогао овом дијалогу и помогао истражити изводљивост овог предлога, Гоогле ће покренути рано, експериментално проширење прегледача отвореног кода које ће приказивати информације за огласе приказане кориснику и који ће радити у различитим прегледачима..”

План је да се постигне равнотежа између заштите корисника на мрежи’приватност и истовремено не одбацујући оглашиваче који прикупљају податке на основу података претраживача.

“Планирамо да започнемо с огласима које Гоогле приказује на нашим објектима и на својствима наших издавачких партнера. Пружаћемо и отворене протоколе како бисмо омогућили другим компанијама да користе проширење за прегледач како би открили сличне врсте информација својим корисницима ако одлуче.”

Проблем са Гоогле-овим правилима за огласе

У последњих неколико месеци, корисници интернета су узвратили позивима Гоогле-у и другима када је реч о приватности реклама и прегледача, претходно нису били свесни да се њихова кретања на мрежи прате у толикој мери. Гоогле је објаснио да су разлози за Интернет претраживаче попут Цхроме и други слични бесплатни искључиво због огласа заснованог на подацима.

“Желимо пронаћи решење које обоје заиста штити приватност корисника и такође помаже да садржај остане слободно доступан на вебу,” Јустин Сцхух, директор Цхроме инжењеринга, изјавио је у четвртак у посту. “На И / О најавили смо план за побољшање класификације колачића, јасност и видљивост подешавања колачића, као и планове за агресивније блокирање отиска прста… Колективно верујемо да ће све ове промене побољшати транспарентност, избор и контролу.”

Отискивање отиска прста је огроман проблем који је један од главних разлога што су се многи окренули да заштите своју интернетску сигурност и приватност користећи све популарније ВПН услуге. Кад год се повежете на Интернет преко било ког уређаја као што је лаптоп или паметни телефон, веб странице користе отиске прста на претраживачу како би прикупили информације о корисницима које укључују ствари попут врсте прегледача, оперативног система, временске зоне, резолуције екрана, језика као и многих остала подешавања.

Иако све ове информације неће открити тачно ко сте, посебно су релевантни за оглашиваче који желе да пласирају на тржиште идеалној циљној публици..

Сандбок приватности биће креиран да задовољи потребе оглашавача, али не и да им омогући да прате одређене кориснике на различитим веб локацијама. Поред тога, такође ће помоћи у борби против мрежних превара које укључују ствари попут лажне огласне активности као и лажне трансакције. “Нове технологије… покажи да је’Могуће је да ваш прегледач не открије да сте члан групе која воли Беионце и џемпере док не буде сигуран да та група садржи хиљаде других људи,” рекао је Јустин Сцхух.

Када користите нову веб локацију, корисници су можда приметили да постоје начини да се ограниче или чак потпуно блокирају колачићи са интернетским гигантима, попут Мозилла који најављује планове који ће подразумевано онемогућити праћење веб локација у Фирефок претраживачу..

“У физичком свету корисници не би’не очекујем да ће их стотине продавца пратити од продавнице до продавнице, шпијунирати производе које гледају или купују,” Мозилла’Ницк Нгуиен је истакао. “Корисници имају иста очекивања од приватности на вебу, а ипак, у стварности их се прати камо год кренули.”

Гоогле тврди да је без начина за приказивање релевантних огласа велика вероватноћа да финансирање издавача у просеку падне за око 52% “што угрожава будућност живахног сплета.” Такође постоји шанса да, омогућавањем блокирања колачића, програмери имају већу вероватноћу да се окрену другим начинима проналажења корисничких података, што укључује отиске прста на прегледачу.

“Помоћу отиска прста, програмери су пронашли начине употребе ситних битова информација које варирају између корисника, као што су уређај који имају или које фонтове имају инсталиране да би генерисали јединствени идентификатор који се затим може користити за упоређивање корисника на веб локацијама,” рекао је Сцхух. “За разлику од колачића, корисници не могу очистити отиске прста, и стога не могу контролисати како се њихове информације прикупљају. Мислимо да ово уништава избор корисника и није у реду.”

Шта ће Гоогле урадити да одговори на жалбе?

Један од првих корака које Гоогле планира да предузме је откривање информација које ће обухватати имена компанија које су биле укључене у процес који је донио оглас. Иако се чини да је то корак у правом смјеру, треба имати на уму да, иако су ваши подаци на мрежи можда заштићенији, мало је вјероватно да ће то ограничити Гоогле’сопствену способност да видим шта ти’устајеш се на мрежи.

Било је случајева који су стекли јавну привлачност, попут септембра 2018. године, када су критичари злоупотребили Гоогле због своје интернет политике приватности. Маттхев Греен, криптограф и професор са Универзитета Јохн Хопкинс критиковао је Гоогле због његове упитне политике приватности јер је схватио да ће се Цхроме аутоматски пријавити у прегледач на ваш Гоогле налог без да се заправо морате пријавити..

“Да ниси’не поштујем мој недостатак сагласности за највећу корисничку могућност приватности у Цхроме-у (и није’чак ме не обавештавајте да сте престали са поштовањем!) зашто да верујем било којој другој пристанку коју ми дате?” Рекао је Греен. Додао је он, “Ја’присиљена сам на то…надам се да Цхромеов тим обећава да ће све моје податке задржати локалним као баријере ‘уписан’ и нисте пријављени’ постепено се уклањају.”

Ово, наравно, није први пут да се Гоогле нашао на удару због оваквих проблема, али није’т једини интернетски гигант који то има. Фацебоок је такође био мета таквих навода, укључујући и ВхатсАпп и Инстаграм. Чињеница је да је Фацебоок’дугме за дељење је на чак 275 милиона веб страница, а све прикупљају податке који омогућавају оглашивачима да виде какву врсту садржаја’прегледате.

Гоогле ће имати за циљ да следи веб стандарде и тражит ће повратне информације о почетним идејама око Сандбок приватности.

“Иако Цхроме може брзо предузети акцију у неким областима (на пример, ограничења отиска прста), развој веб стандарда је сложен процес, а из искуства знамо да промене екосистема овог обима трају много времена,” рекао је Гоогле. “Захтевају значајна размишљања, расправе и доприносе многих заинтересованих страна, а обично трају више година.”

Ово ће дефинитивно обликовати начин на који појединци користе интернет, а биће занимљиво открити колико ће Гоогле ићи у заштити просјечног мрежног корисника, истовремено усмеравајући оглашиваче..

Brayan Jackson Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me